مدیران بانک های شکست خورده باید در روزی جدید محاکمه شوند

رئیس جمهور ضمن آشنایی با آمار ارائه شده از سوی متقاضیان ساخت مسکن به بانک ها، از وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی در قالب دو هیات درخواست کرد. قراردادهای منعقد شده و میزان پول انتقالی از مدیران بانک ها.

سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در جلسه شورای عالی مسکن اظهار داشت: متاسفانه فعالیت برخی بانک ها در ارائه تسهیلات قابل قبول نیست و برخی بانک ها به جای پرداخت تسهیلات مسکن به ساخت مسکن روی آورده و اقتصادی خود را ارائه کردند. نرخ موسسات پرداخت نهضت ملی مسکن».

در این راستا رئیس جمهور دستور داد ظرف مدت دو هفته جلسه ای با حضور وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران بانکی تشکیل شود تا ابتدا موارد ارائه شده ارائه شود. آمار تعداد متقاضیان بانک ها، تعداد قراردادهای امضا شده و در نظر گرفتن میزان پرداخت و ارائه گزارش نتیجه نهایی در جلسه آتی شورا و ثانیا بررسی و تشریح پیشنهادات مختلف در جلسه شورا، این جلسه مشورتی در مورد راه های تسریع فرصت های بانک در ساخت مسکن از جمله خط اعتباری ویژه بانک مسکن

همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور، کمیته ویژه ای متشکل از وزرای راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برای بررسی فعالیت بانک ها در راستای پرداخت هزینه ساخت مسکن و نیز تشکیل شد. کار مدیران، مدیرانی که مسئولیتشان را بر عهده دارند، طبق قانون عمل کرده اند، از آنها تقدیر شده و کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای عالی مسکن هدف از برگزاری این جلسات را پیشرفت عملی، تسهیل و رفع موانع بر سر راه نهضت مسکن عمومی دانست و اظهار داشت: اگر اهداف تحت تاثیر بروکراسی اداری قرار گیرد، مشکلات مردم برطرف نخواهد شد. حل شد، افزود: همه اقدامات دولت جهادی است و حرکت وجود دارد، یعنی همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی باید تا حصول نتیجه به پیگیری کار بیشتر توجه کنند. اجازه ندهید کار به تاخیر بیفتد.

رئیس جمهور در ادامه پرداخت به موقع تسهیلات، اعطای زمین و صدور پروانه را از عوامل ضروری برای تحقق رسالت و هدف مهم شورای عالی مسکن برشمرد و تصریح کرد: امروز انتظار مردم از دولت برای تامین مسکن و تحقق آن است. انتظارات مردم در این زمینه هم برای نیروی کار و هم بستگی به تلاش دارد.

رئیس جمهور «تهیه و واگذاری 100 هزار واحد از 240 هزار مسکن مهر دولت»، «شناسایی خانه های خالی و پیگیری عرضه و انتقال آنها به بازار مسکن»، «تنظیم وضعیت مشاوران املاک». و “تأمین زمین مورد نیاز” “برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن” از گام های مثبت و موثر در حوزه ساخت و ساز و تامین مسکن در چند ماه اخیر است.

وی در ادامه یکی از اقدامات مهم و ضروری برای موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را کاهش هزینه ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: تمام تلاش دستگاه های اجرایی مربوطه باید به سمت کاهش هزینه های ساخت و ساز از سال 1397 معطوف شود. -2020. فولاد و سیمان به سایر تجهیزات ساختمانی، زیرا هر چه قیمت ساخت و ساز بالاتر باشد، برای مردم بهتر است.

رئیس هیئت مدیره در ادامه با تاکید بر اهمیت احراز حقوق و مالکیت اموال افراد، بر لزوم رسمی شدن معاملات ملکی، تبدیل قراردادهای عادی به اسناد رسمی را مثبت ارزیابی کرد و از مراجع قانونی خواست در آینده نزدیک به آنها مراجعه کنند. آینده. ، به منظور احراز حقوق و اموال اشخاص حقیقی، با تصویب قانون، صرفاً اسناد رسمی در کشور مربوطه را معرفی کنید.

در جلسه امروز شورای عالی مسکن که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، استانداران بوشهر، قزوین، تهران و یزد از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گزارش دادند. . واگذاری زمین، تغییر کاربری و پروانه، آمار متقاضیان واجد شرایط، متقاضیان تایید شده و ارائه شده به بانک های موجود، تعداد قراردادهای بانکی منعقد شده، تعداد متقاضیان رد شده و تعداد متقاضیانی که در نوبت حواله بانکی قرار دارند. ش. این مناطق مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مدیران بانک های مسکن، ملی، سپه و ملت گزارش های جداگانه ای از روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ارائه کردند. سه عامل عدم حضور متقاضی، عدم تکمیل مدارک و ثبت نام قطعی متقاضیان و انتظار برای کاهش درصد سود بانکی از سوی متقاضیان را از دلایل اصلی تاخیر در پرداخت مسکن برشمردند. تسهیلات ساخت و ساز توسط مدیران بانک

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه و با همکاری نهادهای مختلف در راستای ساماندهی بازار مسکن، بنگاه ها و مشاوران املاک، ایجاد بسترهای درج آگهی مسکن و شناسایی خانه های خالی و خالی از سکنه را مورد بحث و بررسی قرار داد. زمین های خالی و پیگیری عرضه آنها به بازار مسکن ارائه می شود.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما